Tuesday, March 07, 2006

Desert Day

Dinsdag ochtend / 7 march / 9 am.

Vandaag wakker om 7 uur. Ik twijfelde tot het ontbijt of ik nog een dag zou blijven in de jegudherberg. (een erg leuke overigens). Tot nu kostte het me al $50,-. Tijdens het ontbijt kwam ik een nederlands stel tegen dat richting mexico fietste. Toen ik net had besloten om dan toch maar te vertrekken, en San Diego te laten voor wat het was, vroeg een jongen die naast mij aan tafel zat of ik zin had om een stukje in de woestijn te fietsen. (Hij zag er ok uit, zelfs mama zou hem vertrouwen :-) Dus: waarom niet.

Tenslotte moest ik ook nog een heel eind door de woestijn, en nu had ik een veilig voorproefje omdat ik in de auto zou zitten. Zo gezegd zo gedaan. Uiteindelijk liet ik mijn fiets toch maar in de herberg, er zouden nog genoeg dagen komen dat ik puffend en zwetend door de woestijn zou ploegen.

Lynn (social worker, 40jr., verlegen) wilde eerst naar de zoo, zo'n 50 mijl buiten San Diego. Maar afgeschrikt door de entree prijs (28,50$) reden we (gelukkig) direct
door naar Anza-Burrego. Dit is een statepark, waar je voor 6 euro een mooie diashow over de woestijn, een paar enorme mammut schedels, en -met wat geluk- een paar wilde geiten te zien krijgt.

De wegen zijn trouwens precies zo als ik in de films. Lang, en kaarsrecht. Heerlijk rijden in zo'n dicke chevrolet! In het park 'hiketen' (lees wandelen) we door een uitgedroogde bedding van wat in de lente (jan.) een woeste rivier is, die keien ter grote van een auto met
gemak verplaatst. We hadden geluk vandaag, want onderweg zagen we een paar burrego schapen, die zich graag lieten fotograferen. Ook de hagedissen genoten van het warme weer.

Op de terugweg haalden we in een mini grocerystore midden in de woestijn een cola en waren tegen zonsondergang terug in de herberg.

Vandaag zal ik dan voor het eerst de oceaan zien. Zodadelijk fiets ik naar de lighthouse op point Loma. Dat is een mooi beginpunt.

Pepijn

3 comments:

Anonymous said...

Hee die pepijn,

Veel plezier de komende tijd. Ik zie dat je wel wat wind in de rug kunt gebruiken (lange route) maar dat zal wel goed komen. Ik zal je site nu en dan is ff checken om te zien waar je zit en hoe het gaat met je. Geniet ervan en we horen (lezen) het wel!!

Groet Paddy

Anonymous said...

Hey Pepijn,

Geen kans meer gehad om je hier in NL succes te wensen helaas, dan maar zo. Mocht je overigens daar ergens ontzettende dorst krijgen, kun je altijd gebruik maken van deze site:
http://www.bavariahollandbeer.us/states.html :)

Succes aldaar en have a good time!

Houdoe wanne

Anonymous said...

hee die Pepijn, sorry dat ik geen afscheid van je heb kunnen nemen op onze laatste dag bij maxi, Ik verschoot namelijk dat je er al was.
Pepijn geniet ervan ga zo door, pas op voor die grote lange vrachtwagens waar we `t over gehad hebben en wij volgen je om de paar dagen. (have fun)
Gr Jaffie & Tineke & Kids