Thursday, July 27, 2006

Thuis!

27 juli / Tiefentahl

Aankomst in Nederland, NB, Aarle-Rixtel

Voor de goede orde, en de trouwe (en ietwat aanhoudende) lezer, het afsluitende bericht van mijn omzwervingen. Op 3 juli ben ik - na, geen 4000 mijl, maar een nog immer respectabele 4000 kilometer, met 1 nieuwe buitenband, km-teller en vier lekke banden - volgens schema aangekomen op Schiphol.

Het was erg leuk om iedereen weer eens te zien, zoals verwacht, maar ik ben er nog niet helemaal uit of vier maanden nu erg lang of juist wat kort is geweest... Maar met die tropische temperaturen hier hoef ik nog niet met heimwee terug te denken aan Death Valley. :-)

Pepijn

1 comment:

Anonymous said...

Beste Pepijn,

Ik heb de link van je blog gekregen van Anna van Raaij (ik geloof dat jullie binnenkort gaan cluedo'en?). Ik had over de zomer toen ik in Nederland was en uitging in breda al over je gehoord van 1 van 2 Jorissen, vrienden van Mehrnaz Tajik. (Geloof me, ik kan het zelf al nauwelijks volgen). Het was ergens in Juni, dus jij zat waarschijnlijk ergens midden in de hitte van Amerika.
Zelf woon ik ook in Amerika, aan de eastcoast. In Norfolk, Va om precies te zijn. Maar ik ben opgegroeid in Breda (Trots Onze Lieve Vrouwe Lyceum alumnus :D). Ik moet eerlijk zeggen dat ik helemaal geinspireerd ben door je verhalen. Ik kan niet geloven wat je allemaal hebt meegemaakt, en de tussentijdse steek van jaloezie kwam dan ook wel kijken terwijl ik je blog was (wat ik in de afgelopen 2 uur gedaan heb). Ik sta nog steeds versteld van het gemak waarmee je met vreemen hebt gesproken, eten hebt weten te bietsen en 4000 km heb gefietst (nou ja...gemak...doorzettings vermogen liever ;)). Ik ben helemaal geinspireerd en aangezien ik over een jaar afgestuurdeerd ben van High School geeft het me misschien wat te doen in het jaar dat ik hierna eventueel nog blijf.
En anders doe ik het wel na de Universiteit -- ik ben ("determined?") om ook een fietstocht te maken als de jouwe, al betwijfel ik of ik dezelfde doe, aangezien ik veel van de dingen op je reis al heb gezien in de afgelopen 2 jaar of zal zien komend jaar. Maar een fietstocht staat op het programma, hoedanook!

Bij deze bedankt voor de inspiratie. En als je ooit nog eens een fietstocht langs de eastcoast doet, staat de deur voor je open! (en dat zijn mijn moeder's woorden ;) ).

Mvg,
Nathalie Bank (17)

qt.mc.sweety@gmail.com